Firmowa strona internetowa
Bardzo wiele osób zastanawia się nad założeniem strony internetowej, ponieważ ma to nie jako pomóc im w reklamie internetowej i rozpowszechnianiu informacji o swoich usługach. Ma to także zbliżyć pracowników firmy do potencjalnych klientów. Tworzenie stron internetowych to jednak nie tak łatwa sprawa.
Właśnie z tego powodu, warto zastanowić się nad tym, co powinna zawierać zakładka „O nas” lub „Kontakt”. Większość firm bardzo zaniedbuje tę część serwisu.
Tymczasem, jest to jedna z najczęściej odwiedzanych stron, większości portali internetowych. Wielu potencjalnych klientów, decydując się na usługi danej firmy, sięga bowiem po informacje do wirtualnej sieci, by przekonać się, czy taka firma istnieje, a jeśli tak, to jakie komentarze pisze się na jej temat. Chcąc nawiązać kontakt telefoniczny lub e-mailowy z konsultantem, także będą więc sięgnąć więc po dane kontaktowe. Nie można więc dopuścić do sytuacji, by znalazły się tam dane nieaktualne!
Tworzenie stron internetowych powinno wiązać się z dokładnością i precyzją. Poza aktualnością danych, należy się jeszcze skupić na tym, by informacje zostały odbiorcy przekazane w odpowiedniej formie. Typowym zabiegiem jest wklejenie mapki z Google z lokalizacją siedziby czy oddziału firmy oraz numer telefonu i adres e-mailowy.
Czasami dodawany jest także formularz kontaktowy, który pozwala skontaktować się z przedstawicielami firmy, bez potrzeby logowania się na prywatną pocztę. Tymczasem, jest to wyjątkowo błędne podejście. Dlaczego?
Tworzenie stron internetowych powinno obecnie opierać się na podejściu indywidualnym i na osobistych rozwiązaniach, dzięki którym uda się nawiązać bezpośrednią relację z potencjalnym odbiorcą. Można to osiągnąć chociażby przez krótkie przedstawienie profili pracowników firmy, a więc wstawienie ich niezbyt formalnych zdjęć o uśmiechniętych twarzach i napisanie o ich zainteresowaniach. Pozwoli to także na podkreślenie, że mamy do czynienia z osobami, a nie tylko „sztywnymi” pracownikami firmy. Może się okazać, że potencjalny klient wybierze pracownika, z którym w pewien sposób będzie się utożsamiał.