Czy pozycja w wyszukiwarce ma wpływ na wyniki sprzedaży?
Obecnie, aż 93% zarejestrowanych firm bez względu na branżę posiada stronę internetową lub sklep działający w sieci. Jest to odpowiedź na potrzeby rynku. Jednak taki ogrom firm i sklepów utrudnia przebicie się na tle innych.
By ułatwić konsumentowi trafienie do sklepu z poszukiwanym produktem firmy z branży SEO oferują rozwiązanie problemu przez pozycjonowanie sklepów internetowych. Choć wielu przedsiębiorców uważa to za nie potrzebne i liczy na szczęście to nie da się ukryć że jest to rozwiązanie które doskonale pomaga w wypromowaniu. Statystycznie najczęściej odwiedzanymi są witryny które są proponowane w wyszukiwarce na pierwszej stronie. Jednak by tam trafić warto ułatwić wyszukanie swojego sklepu do maksimum. Pozycjonowanie sklepów internetowych bazuje na słowach kluczowych odpowiednio dobranych i rozmieszczonych.
To dzięki nim wyszukiwarka internetowa ma szansę na dokładne dopasowanie haseł wpisanych przez użytkownika do tych umieszczonych w danym sklepie czy witrynie, a co za tym idzie zwiększyć częstotliwość odwiedzin. Podczas procesu poszukiwań wyszukiwarka w pierwszej kolejności bierze pod uwagę te strony które posiadają poprawnie wykonane rozmieszczenie słów bazowych. Następnie brana pod uwagę jest treść i całokształt strony.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to pomysł niosący wiele korzyści, ale przede wszystkim umożliwiające użytkownikowi znalezienie pożądanych wyników, a samej firmie zwiększyć szansę udanych zakupów do maksimum poprzez wysoką pozycję w wyszukiwarce.