Jak pozycjonować sklepy internetowe?
Prowadząc sklep internetowy trzeba zadbać o jego odpowiednią promocję. Bez tego nikt go nie odwiedzi, a ten biznes się przecież opiera na klientach, którzy będą robić zakupy. Dlatego też należy cały czas dbać o odpowiedni poziom ruchu, a jednym z najskuteczniejszych sposobów na to jest pozycjonowanie sklepów internetowych.
W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie wygląda trochę inaczej niż przy zwykłych serwisach, ale podstawy są oczywiście takie same.
Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią jakość samego serwisu. Ważna jest strona techniczna, czyli struktura linków, dobrze zoptymalizowane tagi czy szybkość ładowania, to dzięki temu roboty będą miały szansę dotrzeć na daną podstronę i ją zaindeksować. Ale nie mniej istotna jest dobra, unikalna treść, która jest w ostatnim czasie bardzo lubiana przez wyszukiwarki. Niektórzy właściciele idą na skróty, kopiując opisy produktów ze strony producenta czy konkurencji. Jednak takie działanie nie jest dobre, chcąc osiągnąć dobre pozycje trzeba zainwestować w unikalne, dobrej jakości opisy.
Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się nie na pojedynczych frazach, na które jest duża konkurencja, ale na tak zwanym long tail seo. Bardzo chętnie używanym sposobem jest pozycjonowanie na nazwy poszczególnych produktów, w formach i odmianach najczęściej szukanych przez internautów. Takie podejście jest lepsze z tego powodu, że pojedyncze frazy są często mocno konkurencyjne, dobicie się na wysokie pozycje jest dość kosztowne i przeważnie nie będzie się to po prostu opłacało. Przy pozycjonowaniu na dużą ilość niszowych fraz szanse na lepsze pozycje są znacznie większe. Poza tym klienci coraz częściej zamiast jednego prostego hasła wpisują w wyszukiwarki dokładnie to, co ich interesuje. Niezwykle ważna jest w takim pozycjonowaniu treść, o czym było już wspominane. Unikalność opisów to jedna sprawa, mająca wpływ na to, czy strona w ogóle będzie brana pod uwagę w wynikach. Ale przez odpowiednią długość takich tekstów i umieszczenie słów kluczowych można znacznie podnieść pozycje w wyszukiwarkach.