Reklama internetowa
Okazuje się, że większość działań marketingowych dużych firm, prowadzi się obecnie w Internecie. Robi się to dlatego, że jest to sieć globalna, która dociera do największej liczby odbiorców, niezależnie od pory dnia i roku.
Poza tym, reklama ta jest o wiele tańsza, niż reklama telewizyjna czy radiowa. Jeśli wstawimy do Internetu reklamę na stronie, która jest chętnie odwiedzana przez odbiorców, zapłacimy za to zazwyczaj około kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Istnieją także możliwości nawiązania współpracy za pomocą programów partnerskich, by dwie firmy wspólnie reklamowały swój biznes. Tak więc na stronie restauracji mogą pojawiać się oferty kuchennego sprzętu AGD, a na stronie takiego sklepu odnośniki do jadłospisu danej restauracji.
Tworzenie stron internetowych powinno być w taki sposób przemyślane, by zawsze było miejsce na reklamę internetową. Wiele stron właśnie w taki sposób na siebie pracuje, ponieważ ich właściciel musi przecież zapłacić za koszty serwera. Nawet początkujące strony internetowe, o ile tylko zaczną przyciągać jakichkolwiek odbiorców, mogą ich właścicielowi przynosić jakiś zysk.
Aby jednak nie stracić na wartości danej stronie internetowej, ilość reklam powinna być zbilansowana. Nie powinno się znajdować zbyt wielu reklam, ponieważ internauci szybko zniechęcają się i nie lubią wyskakujących im „pop-upów”. Jeżeli na danej stronie internetowej będzie pojawiało się zbyt dużo reklam, to pomóc mogą specjalne wtyczki, blokujące je, jednak nie wszystkie reklamy da się w ten sposób zablokować.
Tworzenie stron internetowych oraz planowanie przestrzeni powinno więc opierać się na podpisywaniu umów o różnym standardzie. Warto reklamować bardziej znane firmy, ponieważ odnośniki z naszej strony, będą także wpływać pozytywnie na ilość odwiedzin na naszej stronie.
Z drugiej jednak strony, jeśli nie będziemy dbać o pewną ilość odwiedzin na naszej domenie, to znane firmy internetowe, nie będą pytały o współpracę z nami. Zawsze powinno się dbać o budowanie skutecznego wizerunku w sieci.