Jak strona internetowa, to i profil na portalu społecznościowym
Tworzenie stron internetowych wydaje się być zazwyczaj przedsiębiorcom najlepszą drogą ku temu, by odnieść sukces. Okazuje się, że mają oni wiele racji, ponieważ kampanie marketingowe bez strony internetowej nie będą skuteczne!
Większość osób, decydujących się na znalezienie większej ilości informacji na temat danych usług czy produktów, sięgnie przecież do Internetu. Jeśli natomiast nie znajdzie takich informacji, zniechęci się szybko i zdecyduje się na skorzystanie z usług lub produktów konkurencji. Dla przyszłego klienta najgorsza jest przecież niewiedza.
W miarę upływu lat jednak, reklama internetowa oraz kontakt z klientami, potrzebny jest do skutecznej sprzedaży. Stawia się bowiem obecnie na strategię CRM, a więc nawiązywanie długofalowych relacji z klientami.
Tworzenie stron internetowych to więc nie wszystko. Na domenie takiej można wstawić galerię, aktualności, dane kontaktowe oraz artykuły naukowe. Aby odnieść sukces, powinno się jeszcze założyć profil społecznościowy na takim portalu, jak Twitter czy Facebook. Portale te pozwalają na wrzucanie krótkich informacji czy zdjęć, którymi klienci mogą dzielić się ze znajomymi.
Przykładowo, można będzie robić konkursy, w których nagrodami będą gadżety reklamowe, a więc przy okazji możliwe będzie poprowadzenie akcji promocyjnych. Facebook umożliwia klikanie na tzw. „lajki”, a więc zdobywanie popularności w sieci. Za każdym razem, kiedy dany internauta kliknie na dane wydarzenie, opis czy zdjęcie, będzie istniała możliwość, by taki klikający dalej obserwował profil na portalu społecznościowym. Owszem, można co pewien czas wkleić informacje promocyjne w postaci konkursów, ale można także wstawiać opisy nowych produktów.
Tworzenie stron internetowych oraz profili na portalach społecznościowych, powinno opierać się na współpracy właściciela takiej firmy z doświadczonymi marketingowcami. Należy także wiedzieć, że na profilu internetowym można bardzo wiele przeczytać i prowadzić dyskusje z różnymi potencjalnymi klientami, odpowiadając przy tym na ich pytania.