JAK ZAREJESTROWAĆ SAMOCHÓD Z NIEMIEC?
Polacy coraz częściej oraz coraz chętniej jeżdżą do naszych zachodnich sąsiadów po pojazdy samochodowe. Statystyki mówią, że co rok sprowadzamy ponad 60 tysięcy aut z Niemiec. Dlaczego? Otóż, zarejestrowanie samochodu z Niemiec jest o wiele bardziej opłacalne, niż w Polsce. Zanim jednak zaczniemy cieszyć się naszym autem, musimy samochód z Niemiec zarejestrować.
Należy dokonać tego w Wydziale Komunikacji odpowiadającemu naszemu miejscu zameldowania. Sprawy urzędowe dzisiaj na szczęście załatwia się w sposób szybki (i całkiem przyjemny). Wygodną sprawą jest to, że większość urzędów, które zajmują się rejestrowaniem aut z zagranicy, mogą nas informować o sprawach dotyczących zakupionego przez nas za granicą pojazdu za pośrednictwem wiadomości sms bądź poczty mailowej. Aby zarejestrować auto z Niemiec trzeba najpierw udać się do Urzędu Celnego albo złożyć wniosek online. To wszystko w celu opłacenia akcyzy, co również jest naszym obowiązkiem. Żeby zapłacić podatek mamy aż trzydzieści dni. Stawka podatku zależeć będzie od wartości samochodu, który chcemy zarejestrować.
Należy pamiętać przy tym, żeby podawać prawdziwe dane. Nie ma potrzeby, aby zaniżać wartość naszego auta zza granicy. Trzeba wyczulić się na takie praktyki. Jeżeli bowiem urząd dopatrzy się jakiś niejasności, będzie mógł kwotę podatku ustalić na podstawie własnej wyceny naszego zakupionego auta i tym samym drożej wyjdzie nas całość rejestrowania samochodu z Niemiec.
Takie zagrywki zatem mogą dość mocno odbić się na naszych kieszeniach, więc nie warto nawet zaczynać stosowania takich praktyk. Trzeba też pamiętać o opacie recyklingowej. Zgodnie z prawem, w dniu rejestracji naszego auta musimy także niezwłocznie wykupić obowiązkową polisę OC, która jest obowiązkowym do posiadania przez nas dokumentem. Aby jak najlepiej usprawnić procedurę rejestracji samochodu z Niemiec, warto wcześniej wydrukować sobie wszystkie możliwe druki w domu. Niezbędne będzie też uzbrojenie się w cierpliwość oraz posiadanie trochę wolnego czasu na załatwienie wszystkich niezbędnych formalności.